Дали електричните автомобили конечно ќе бидат секојдневие?

plug-in-hybrid ev's
plug-in-hybrid ev’s

Во моментов луѓето сметаат дека електричните автомобили се премногу скапи за да ги заменат нивните омилени бензински машини. Но, во следната деценија ќе настане пресврт и светот ќе биде преплавен од електрични автомобили. Нисан Лиф e електричен автомобил кој може да помине 120 километри со едно полнење на батеријата. Додека моделот Шевролет Волт, произведен во 2010-та година, може да помине 75 километри со едно полнење, но тој пак има и резервен мотор кој работи на бензин, што е голема предност.

the plug
the plug

Обама постави цел до 2015-та година на патиштата во Америка да има еден милион електрични автомобили. Во моментов администрацијата врши истражувања за зголемување на капацитетот на батеријата, трошејќи милиони долари за проучување на нова технологија за оваа намена. Но истражувачите велат дека оваа цел на Обама тешко дека би се остварила до 2018-та. Најголемата причина зошто луѓето не купуваат електрични автомобили е тоа што тие се значително поскапи. Нисан Лиф чини 36,050 долари додека Шевролет Волт 39,995 долари, а квалитетот на автомобилите се проценува на 7,500 долари доколку би биле на бензин, што значи дека најголемиот дел од цената се препишува на нивната батерија. За овие автомобили да ги заменат денешните кои работат на бензин, потребно е само да се намали цената на батеријата. Извршниот директор на Форд, Ален Молали изјавил дека батеријата за сите електрични модели на Форд Фокус, чини 12,000 и 15,000 американски долари, што значи дека е логично зошто електричните автомобили во моментов се чинат прилично неисплатливи.

Volvo plug in hybrid
Volvo plug in hybrid

Но што ако одеднаш падне цената на батериите? Новото истражување на компанијата „Мкенси енд компани“, вели дека цените за литиум-ион батериите би можеле да паднат дури за трипати до 2020-та година. Што значи наместо денешната цена од 600 долари за еден киловат час, цената би била 200 долари за киловат час и 150 долари во 2025-та.  Така што во следната деценија, ако цената на горивото продолжи со истите бројки, или порасне, а батериите поевтинуваат; многу е логично дека за деценија ние масовно да возиме електрични автомобили.

Извор: www.think.mk

Шеви ВОЛТ

Шеви ВОЛТ
Шеви ВОЛТ

Џенерал Моторс работи на намалување на трошоците за производство на Шеви ВОЛТ до 10,000 долари по кола, ијави Дан Акерсон, ЦЕО на Шевролет. „Тоа е нашата цел“, изјавата е дадена на Зелениот Форум во Дан Поинт, Калифорнија.

Шеви ВОЛТ шасија
Шеви ВОЛТ шасија

„На секоја технологија и е потребно време за старт и забрзување, за да се достигне посакуваната цел.“

Шеви ВОЛТ шасија
Шеви ВОЛТ шасија

Шеви ВОЛТ во Америка се продава за 39,145 долари пред да и се додаде околу 7,500 долари такса. Во Детроит планираат до 2017 да имаат околу 500.000 Шевролет ВОЛТ по патиштата.

батериски пакет
батериски пакет

ВОЛТ може да вози 61 километар на батерии, по што ќе биде вклучен моторот на внатрешно согорување. Кога се зборува за намалување на трошоците, додава Акерман, сакаме да нагласиме дека тоа ќе биде без да се намалуваат елементи во плаг-ин хибридот.

полнење
полнење

Продажбата на Шеви ВОЛТ е во нагорен тренд до 8.4 проценти до 4,244 е-возила во Март, после ланското триплирање на продажбата кога се продадени 23,461. До 2015, Акерман вели, работиме на нова верзија на ВОЛТ.

Chevy VOLT
Chevy VOLT

Што е плаг-ин хибридно возило?

Плаг-ин хибридните типови на возила (Plug-in-Hybrid electric vehicle – PHEV) работат на сличен начин како и хибридните возила (HEV), со тоа што за погон користат мотор со внатрешно согорување и еден или повеќе електрични мотори. За разлика од хибридните возила, плаг-ин хибридите најголемиот дел од  енергијата ја добива од електричниот мотор, кој има примарна улога при придвижувањето. Според името на возото, плаг-ин хибрид, за полнење на батериите се користи надворешен извор на електрична енергија со цел батериите да можат соодветно да бидат полни. Меѓутоа како што батериите се празнат во текот на возењето, моторот со внатрешно согорување има за цел во одреден момент да ја превземе работата, со што дополнително се обновува и состојбата со енергијата во батериите.

плаг-ин хибрид
плаг-ин хибрид

Кога ќе се испразнат батериите во целост, плаг-ин хибрид возилата се однесуваат како стандардни хибридни возила, односно моторот со внатрешно согорување ја превзема улогата на примарен извор на енергија.

Водич за електромобили

Еден вид палета од можни форми на електромобилот, погледнете:

Во иднина се надеваме дека овие видеа ќе имаат придружен превод на македонски.