Протеан почнува со производство на електромотор вграден во тркало (in-wheel)

Protean in-wheel electric-motor
Protean in-wheel electric-motor

Бенефитите од вградување на електромотор во тркалата на возило може да ги видите на видеото за Мерцедес-Бенз SLS AMG. Ако сите тркала се на таков погон, бенефитот, теоретски е поголем.

деловите на in-wheel електричниот мотор
деловите на in-wheel електричниот мотор
in-wheel пресек
in-wheel пресек
in-wheel пресек
in-wheel пресек

Се работи за дизајнирање на технологијата на електромотори вградени во самото тркало; како in-wheel проектот на Siemens eCorner на што компанијата Protean работи во последните неколку години. Од Протеан објавија дека во 2013 ќе почнат со производство на прототиповите. Последен пат ги видовме дизајните на Протеан во мај 2012 кои соработуваат со Мерцедес, на моделот БРАБУС.

BRABUS with Protean inwheel 2012
BRABUS with Protean inwheel 2012
Protean in-wheel motor-diagram 2012
Protean in-wheel motor-diagram 2012

Соработката на Протеан не завршува само со Мерцедес, тие соработуваат и со Форд F-150 пикап камион, карго венот на Вауксхал и со кинеската фамилија на седани Трумпчи.

in-wheel
in-wheel

In-wheel моторите на Протеан може да се вградат и во хибридни и во чисто електрични возила. Секоја единица од овие електромотори е вградена зад тркалото или поточно е дел од самото тркало и дава моќност според Протеан, токму каде што треба и колку му е потребно на возачот. Моторите имаат моќ од 75 kW (100 коњски сили) или 735 фунти на фит, момент.

in-wheel-motors in BRABUS
in-wheel-motors in BRABUS

Тежината им е околу 68 фунти, околу 32 килограми, што не е баш добро за вкупната маса на возилата. Од Протеан тврдат дека подобрувањата на in-wheel моторите е до 30 проценти од претходните верзии во смисла на економичност, но тоа зависи од батерискиот пакет на секое поединечно возило. Протеан тврди дека успеале да ја контролираат кинтеичката енергија при кочење и до 85 проценти од истата да ја вратат во батериите (регенеративно кочење). Најбитната придобивка е што на овој тип на иновативни мотори од Протеан ќе може да им бидат монтирани дополнителни делови според потребите на возачите.

in-wheel
in-wheel

Не е познато кога првите возила со моделите на Протеан ќе се појават по патиштата, но бенефитите во смисла на инженерство, иновација и неколку чекори понапредни дизајни и решенија кон усовршувањето на електричните и хибридни возила со оваа технологија се значителни, а тоа во принцип значи дека моторите никогаш повеќе нема да бидат под хаубата.

Извор: greencarreports.com

Сименсовиот проект eCorner

Иако автомобилските индустрии и компании повеќе личат на маркетинг агенции, сепак некои идеи вредат да се погледнат одблиску, тоа е таканаречената суспензија во секое поединечно тркало од колата (in-wheel suspension).

Инженерите на Сименс и инженерите на VDO веќе подолг период работат на интеграција на контролата на воланот, амортизацијата, сопирачките и погонот (drivetrain) директно во траклото на возилото, поточно така нареченото in-wheel.

Концептот наречен eCorner е база за еколошките (Drive-by-Wire) автомобили, поточно електромобили, кои според футуристите би требало да бидат вообичаена работа во наредните 10 до 15 години. eCorner ја менува конвенционалната суспензија со хидраулични шок абсорбери, механичкото управување-волан, хидраулични кочници и повеќе од тоа, ја менува идејата за конвенционалните мотори со внатрешно согорување. Практично, целта е сите компоненти кои се распоредени под хаубата и во тркалата и на разни други делови од колата да се вградат во самото тркалото или тоа што се вели, in-wheel suspension.

За сопствениците на возилата ова ќе значи далеку помала потрошувачка, повеќе сугурност и поголема удобност или ако сакате погодност. eCorner ќе им овозможи на дизајнерите поголема слобода да ги креираат футуристичките концепти на коли со супериорна електроника и електрично управување кое можеме да го видиме во научно-фантастичните филмови.