(интервју) Конверзиите на Миро Стојчевски

Миро Стојчевски е дипломиран земјоделски инженер и вработен на Факултетот за земјоделски науки и храна – Скопје. Хоби му се електричните возила и со задоволство поразговаравме со Миро за неговиот ентузијазам за самоградба и конвертирање на мотори. Миро можете да го добиете на и-меил за помош околу конверзии: mikistojc@yahoo.com. Добитник на наградата ЕКОНОВА за 2011 година за електрично возило.

ЕКОНОВА 2011 за Мирослав Стојчевски
ЕКОНОВА 2011 за Мирослав Стојчевски

Е-мобилност: Зошто е интересно Миро ова за тебе? Колку бргу може поединец да го направи ова сам, за е-скутер или е-крос?

Миро: За мене електричните возила не се иднина. Тие се сегашност. Ги користам и се обидувам со минимум финансиски вложувања да конвертирам стари моторни возила во возила на електричен погон. Спремен сум да ги споделам моите искуства и да помогнам на секој кој е подготвен да ја користи оваа технолгија. Моите минати трудови ме научија дека оваа нова технологија станува подостапна во поново време и секој кој има малку познавање од механика и електрика би можел да направи електрично возило со квалитет во зависност од финансиските сретства. Моите електрични возила се направени со минимални неопходни вложувања па сепак сум задоволен од резултатите што ги даваат.

Мислам дека е неопходно пред сѐ поголема информираност на граѓаните на Македонија за бенефитот од електричните возила и да се покаже вистинската слика за овие возила затоа што нашите граѓани на ова гледаат како нешто недостижно и многу скапо да се купи како готов производ без да ги земат во предвид и останатите опции како конверзија на постоечките моторни возила моторцикли, скутери или велосипеди.

Е-мобилност: Што е потребно да се направи за во Македонија да земе поснажно замав конвертирањето? Достап до делови? Дали има доволно знаење? Промена на регулативи? Стимул?

Миро: Потребна е помош од државата како организатор и промотер на оваа технологија со активности и збиднувања за сите потенцијални корисници и самоградители на електрични возила како и субвенционирање на граѓаните во набавка на делови, материјали за електрични возила.

мотор
мотор

Неопходна е едукација на граѓаните на ова поле. Би сакал во Македонија да имаме интернет страница како ФОРУМ каде што би разменувале искуства, би набавувале делови, би давале совети за идните самоградители и корисници на електрични возила. Порталот на ЕЛЕКТРОМОБИЛНОСТ може да биде простор каде би можеле тоа да го правиме. Гледајќи на иднината мое мислење е дека би требало и во училиштата во Македонија да се запознаат учениците со оваа технологија како не многу скапа и достижна во склоп со екологијата во нашата земја. Моите деца веќе се запознаени со оваа технологија и со задоволство ги користат моите електрични возила како што ќе забележите во видеата.

Во Македонија во моментов нема продавница или фирма каде може да се купат материјали и делови за електрични возила на едно место. Но, благодарејќи на интернет купување секој може да нарача потребни делови, материјали, па и цели кит уреди за велосипеди, мопеди, скутери па дури и автомобили на електричен погон. За моето прво електрично возило деловите ги барав по отпади и пазари за стари работи, но сега веќе е полесно користејќи интернет купување.

мотор
мотор

Доколку ги имате сите потребни делови за конверзија на велосипед или скутер на електричен погон времето за изработка нема да биде подолго од два дена. Ќе ги наведам позитивнте карактеристики на електричните возила поради кои сакаме да ги користиме:

– 0 нула емисија на штетни гасови
– економичност и евтина енергија од обновливи извори (сонце и ветер)
– економичност во одржувањето и потрошни делови
– звучно незагадување (тивки и бесшумни)
– задоволство во возењето

Motorcycle eMiroСепак на прво место е евтиното возење кое најмногу ги интресира нашите граѓани бидејки во просек овие возила се поекономични и до десет пати повеќе од оние на бензин и нафта, а тука би го споменал и поевтиното одржување. Идејата да започнам со самоградба на вакво возило ми се роди во 2010 година гледајќи по интернет различни конверзии на електрични моторцикли, па посакав да направам и јас едно такво возило, а бидејќи поседувам аматерско познавање од електроника и механика се фатив веднаш со работа. Резултатите се следни:

1. Конверзија на моторцикл Априлија АФ1 (преработката на Априлија беше регистрирана на порталот на ЕЛЕКТРОМОБИЛНОСТ МАКЕДОНИЈА), рам и тркала купени од отпад, ДЦ ел.мотор 24[V] 150[W] купен од отпад, три оловни акумулатори 12[V] 45[А] нови од продавница. Карактеристики: удобно бесшумно возење со максимална брзина од 25[км/час] и нешто повеќе од 100 километри возење со едно полнење. Недостатоци: слаба моќност во сооднос со тежината, лош пренос со каишница, без контролер на вртежи. Цена на чинење околу 300 евра. Сепак ја постигна својата цел и го користев две години за до работа, а повеќе за уживање.

2. На постоечки исправен велосипед монтажа на ДЦ мотор 24[V] 250[W] со два оловни акумулатори 12[V] и 38[А], контролер на вртежи и рачка за контрола купени преку интернет, пренос со запчаници. Карактеристики: Можност за користење педали и електричен погон, максимална брзина од 30 км на час и возење со едно полнење околу 120 километри. Недостатоци: Слаб електричен мотор кој после половина час користење загрева повеќе од дозволеното. Цена на чинење 250 евра. Го користев кратко време, па поради потреба од делови за нареден проект ја извадив електричната инсталација.

3. Користени делови од рамка од електричен скутер, но со измени и додатоци заради зајакнување, ДЦ мотор 24[V] 350[W], два оловни акумулатори 12[V] 38[А], контролер на вртежи со рачка за контрола купени преку интернет, пренос со запчаници. Карактеристики: Максимална брзина од 25 [км/час]. Возење со едно полнење околу 90 километри, добар сооднос на тежина со јачина на мотор, соодветен пренос со запчаници, може да совлада и помали нагорнини. Недостатоци: Естетски незадоволително. Цена на чинење околу 250 евра.

Е-мобилност: Дали би помогнал да се направи конверзија на поединци?

Миро: Се разбира! Можам да им порачам на сите заинтресирани кои се малку потковани со познавање на механика или електрика дека доволно е аматерско познавање и без многу двоумење можат да започнат свој проект за изградба на електрично возило. Со помош на интернет и размена на информации ќе дојдат до конечен производ. Не е многу тешко, а задоволството да се вози на струја е големо.

eMiro
eMiro
Be Sociable, Share!

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

*